Dan بنیانگذار استارتاپی‌ ParcelBright در زمینۀ فروش و توسعۀ کسب و کار رزومه‌ای قوی دارد. ایدۀ او در مورد تحویل بسته‌ها و مرسولات پستی بوده و بررسی های اولیه از موفقیت حتمی ایده خبر می داد در نتیجه او با این ایده وارد یک مرکز شتابدهی شد.

پس از بررسی ایده، بزرگترین ریسک آن عدم وجود درک و تجربه تیم در زمینۀ ارسال مرسولات و ترابری شناسایی شد. در نتیجه گام اولیه، صحبت با تعداد زیادی از افراد فعال در زمینۀ حمل و نقل انتخاب شد.

طبق ایده اولیه او شرکت های حمل و نقل برای تعامل با APIها مشکل داشتند و Dan راه حلی برای این مشکل در نظر داشت. آنها برای شروع از مدل بوم ناب(اطلاعات بیشتر) استفاده کردند تا ایده اولیه را ساختاربندی نموده و سپس به طور سیستماتیک، فرضیاتی را تعریف کردند که به ارزیابی سریع نیاز داشتند.

در مرحله بعد اعضای تیم به سراغ افرادی فعال در این کسب و کار رفتند؛ از خرده فروش های کوچک که با وبسایت های خود فروش داشتند تا فروشندگان بزرگ در ebay. آنها با برندهای بزرگ حوزۀ تجارت الکترونیک که انبارهای بزرگ کالا داشتند صحبت کردند و مشکلات آنها را جویا شدند.

همچنین با سرویس دهندگانی که با خرده فروش ها همکاری داشتند صحبت کردند تا متوجه شوند که آنها چطور مشکلات خرده فروش ها را حل می کنند.در انتها هم به شرکت های ارائه دهنده API مراجعه و با آنها صحبت کردند.

برای درک بیشتر موضوع، آنها یک شرکت جعلی مشاورۀ حمل و نقل با نام shippingdoctors.co.uk ایجاد کردند! این وبسایت، مشاوره رایگان یک ساعته را در جهت بهبود وضعیت ارسال مرسولات به کلیه خرده فروشان ارائه می داد.

آنها توسط سایت ساز Strikingly سایت خود را در نصف روز ساختند و از طرفی تیم مارکتینگ از طریق کانال های مختلف بر روی سایت ترافیک ارسال کرد. همچنین ایمیل تعدادی از فروشندگان ebay را جمع آوری کردند.

همزمان، تیم فنی یک صفحۀ فرود برای پیدا کردن افرادی که دارای مشکل تعامل با API بودند ایجاد کرد تا ایده را با دریافت اطلاعات بیشتر ارزیابی کنند.

پس از 4 هفته صحبت با افراد موردنظر، اطلاعات زیادی نصیب این تیم شد از جمله آنکه آنها نمی‌توانستند افرادی را که با مشکل API درگیر هستند به راحتی پیدا کنند. آنها از این اطلاعات نتیجه گرفتند که بازار در بریتانیا با ایالات متحده متفاوت است و یا اینکه این ایده با سابقۀ Dan هم خوانی ندارد.

نکته مهم بعدی این بود که بازار هدفشان بزرگ و در حال رشد بود و اکثر شرکت ها با هزینۀ بالای تحویل مواجه بودند که به ناکارآمدی پروسۀ تحویل آنها مربوط می‌شد. این ناکارآمدی مخصوصاً شامل تازه واردان حوزۀ e.commerce نیز می شد.

از میان شرکت هایی که با آنها صحبت کرده بودند چند شرکت اجازه دادند که این تیم چند روزی در کنار آنها بوده و فرآیند کاری آنها را از نزدیک مشاهده نمایند. با این کار آنها فهمیدند که مشکلات اصلی این شرکت ها چیست و در نهایت، فرصتی برای حل مشکلات اصلی شرکت ها پیدا شد.

در نتیجه آنها بوم کسب و کار خود را به‌روز کرده، فرضیات جدید را شناسایی کرده و به خوبی می‌دانستند که این بار فرصتی مطمئن برای آنها وجود دارد و باید سریعتر آن را ارزیابی نمایند.

ایده با نام ParcelBright اجرا شد و در مراحل اولیه به خوبی رشد کرد. آنها 5 مشتری در اوایل کار داشتند که ارزش این خدمت را دانسته و حتی تیم استارتاپ در حال ارائه پیشنهاداتی جدید برای نیازهای آنها هستند.

همچنین ایده به قدری با ارزش بود که 2 مشتری در زمانی که کارها هنوز دستی انجام می‌شد و قبل از آماده شدن محصول، سرویس مورد نظر را پیش خرید کرده بودند.

زیبایی این پروژه در این بود که این تیم همزمان با ساخت پروتوتایپ، ارزیابی و طراحی، تجربۀ درک مشکلات اصلی این کسب و کارها را هم هرچه بیشتر شناسایی می‌کرد.