با توجه به اعلام اوبر – از مطرح‌ترین برندهای اینترنتی در حوزه سفارش آنلاین تاکسی – مبنی بر لانچ موفقیت آمیز Uber Freight در تگزاس، قرار است این اپ که مستقل از کمپانی کار می‌کند، در کالیفرنیا و چند ایالت دیگر نیز لانچ شود. در واقع Uber Freight کامیون‌داران را به بارهایی که منتظر حمل هستند متصل می‌کند.

کمپانی اوبر در ماه می Uber Freight را معرفی کرد. ایدۀ اپلیکیشن این است که به کامیون داران و شرکتهای باربری امکان انتخاب و رزرو بار را ارائه دهد؛ همانطور که در اپلیکیشن اصلی اوبر، مسافران راننده‌ها را رزرو می کنند.

شیوه کار این اپلیکیشن به این صورت است که صاحب کامیون مسیر خود را مشخص کرده و سپس از بارهای موجود در آن مسیر یکی را انتخاب می‌کند. با این کار، شخص سوم و واسطی که بار را تحویل گرفته و با کسر درصدی از هزینۀ بار، آنرا به راننده تحویل می‌دهد حذف خواهد شد.

با حذف واسطه‌گری، پول بیشتری برای صاحب کامیون باقی مانده و همچنین صرفه‌جویی بیشتری در زمان جستجو و انتخاب بار حاصل می‌شود.

به واسطه این اپ، کمک بزرگی به حمل‌کنندگان بار شده و به گفتۀ اوبر، فیدبک‌هایی که از آنها دریافت کرده­‌اند عالی بوده است. شفافیت و سرعت در پرداخت، دو ویژگی هستند که رانندگان را به استفاده از اپ مشتاق کرده است.

در حال حاضر این اپ در مناطق مختلف کالیفرنیا، آریزونا، Chicago-Midwest Region، Georgia، کارولینای جنوبی و شمالی در حال گسترش است. با اینکه تا به حال اکثر بارها برای تگزاس ثبت شده اند، اما در آیندۀ نزدیک رانندگان در این مناطق جدید هم قادر به مشاهده و انتخاب بار خواهند بود.

Uber Freight

همچنین Uber Freight رفته رفته هوشمندتر می‌شود؛ اپلیکیشن با یادگیری ترجیحات و اولویت‌های رانندگان، براساس بارهای انتخاب شدۀ اخیر، لوکیشن خانۀ راننده و فاکتورهای دیگر، بارهای موجودی را که مناسب راننده باشد به او نمایش خواهد داد.

اوبر در این باره گفته است: هیجان و استقبالی که از راننده ها مشاهده می‌کنیم، ما را بر آن داشته است که بیش از پیش به ایجاد نوآوری‌هایی بپردازیم که راننده را در اولویت قرار دهد و در این راستا کارهای زیادی برای انجام دادن داریم. هدف این است که به قولمان عمل کنیم و به صنف رانندگان آمریکا خدماتی ارزشمند ارائه دهیم.