یکی از کانال های مهم ارتباطی و تبلیغاتی برای اکثر کسب و کارها و افراد سرشناس، اینستاگرام است. طی نظرسنجی‌های صورت گرفته، اینستاگرام به عنوان محبوب‌ترین شبکۀ اجتماعی ایرانیان است. به همین دلیل در این مقاله ابزاری با نام ‌iconosquare را معرفی خواهیم کرد که با آن می‌توان به صورت دقیق تغییرات و رشد پیج اینستاگرام را آنالیز کرد.

ICONOSQUARE ( مشاهده سایت ) پلتفرمی است که برای بررسی، آنالیز و مدیریت صفحات اینستاگرام ایجاد شده و طراحی آن به گونه‌ای است که از تمام جهات می‌توان نتیجۀ آنالیز را به صورت جدول و آماری دریافت کرد و به راحتی بتوان با استفاده از نتایج آن، عملکرد بهتر و هوشمندانه‌تری در اینستاگرام داشت.

ANALYTICS

با قابلیت آنالیز وبسایت ICONOSQUARE می‌توان به شکل‌های زیر  صفحه اینستاگرام خود را بررسی کرد:

  • اندازه‌گیری فالوئر و بررسی تعداد افزایش و کاهش روزانۀ فالوئرها، تعیین زبان و محل زندگی فالوئرها و اندازه‌گیری و افزایش reach  همچون بررسی میزان تأثیر و reach پروفایل، پست‌ها و استوری‌ها.
  • بررسی زمان آنلاین بودن فالوئرها برای اینکه بتوان در آن ساعات فعالیت داشت و بازدید مطالب را افزایش داد.
  • تهیۀ چارت‌های تصویری و آماری برای بررسی میزان محبوبیت پست‌ها و مقایسه میزان تأثیر و محبوبیت پست‌ها با یکدیگر.
  • مشاهدۀ میزان بازدید و ذخیرۀ پست‌های ویدئویی و آنالیز میزان تأثیر فیلترهای استفاده شده در عکس‌های هر پست. بررسی تمام لایک‌ها، کامنت‌ها و میزان محبوبیت پست‌ها، برای تشخیص بهترین ساعات برای انتشار پست.
  • بررسی هشتگ‌ها و میزان تأثیر آنها بر روی محبوبیت پست. همچنین می‌توان افراد عادی و سلبریتی را که از همان هشتگ‌ها استفاده کرده‌ند مشاهده کرد.
  • یافتن رقبای نزدیک تا 7 رقیب و آنالیز دقیق کارایی پیج آنها مانند ساعات انتشار پست، میزان افزایش و کاهش فالوئرها، هشتگ‌های بیشتر استفاده شده و عادات انتشار پست و مقایسۀ این موارد نسبت به صفحه شما.
  • تمام آنالیزها با انتخاب منطقه زمانی و مختص همان منطقه است.

iconosquare

ACTIVITY

در این پلتفرم می‌توان به راحتی چند اکانت را مدیریت کرد و بین آنها سوئیچ کرد. همچنین قابلیت ساخت فید اینستاگرام اختصاصی وجود دارد که می‌توان گروه‌ها و هشتگ‌های مورد نظر را به آن اضافه کرد تا یک فید اختصاصی داشت.

CONTENT MANAGEMENT

در مورد محتوا، می‌توان محتوای مناسب را با هشتگ و موضوع مورد نظر در اینستاگرام جستجو و جمع آوری نمود. امکان آپلود محتوا از سرویس‌های ابری مانند دراپ باکس و موبایل و کامپیوتر هم موجود است. بخشی هم برای دسته‌بندی و سازمان‌دهی محتوای پیج نیز وجود دارد.

PUBLISHING

برای انتشار پست‌ها، میتوان جدول خاصی ایجاد کرد که قابلیت برنامه‌ریزی و زمان‌بندی انتشار اتوماتیک پست را دارد و قبل از ارسال پست هشدار می‌دهد.

همچنین می‌توان قبل از ارسال پست‌های زمان‌دار، تصویر تغییر یافتۀ پیج بعد از ارسال آنها را نیز مشاهده کرد. هشتگ‌ها و کپشن‌های نوشته شده را هم می‌توان برای استفاده در آینده ذخیره کرد.

INFLUENCERS

ICONOSQUARE دارای یک دیتابیس بزرگ از اینفلوئنسرها و افراد مهم در اینستاگرام است و موتور جستجوی قوی در این مورد دارد که یافتن افراد مهم را بسیار آسان کرده است.

در این بخش می‌توان با فیلترهای مورد نظر مانند تعداد فالوئر، اینفلوئنسرها را جستجو و پیج آنها را از جهات مختلف آنالیز کرد تا در نهایت از این اطلاعات بتوان برای اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده نمود.

iconosquare

جمع‌بندی ICONOSQUARE

پلن های پولی ICONOSQUARE به صورت ماهانه و سالانه هستند و امکان تغییر یا انصراف از پلن خریداری شده وجود دارد. قیمت آن از 81 دلار در سال شروع شده و بر حسب افزایش امکانات، تا 990 دلار در سال افزایش پیدا می کند.

در بخش منابع این وبسایت هم آموزش‌های متنوع و بسیاری برای یادگیری وجود دارد که می‌تواند به رشد پیج اینستاگرام کمک کند. این پلتفرم می‌تواند بازوی کمکی شما در اینستاگرام مارکتینگ بوده و با ابزارها و امکانات متعدد و حرفه‌ای، کلیه نیاز تحلیل عملکرد در بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی را برآورده نماید.