ساخت ویدئوهای تبلیغاتی و خبری، ارائه (Presentation) و هر نوع دیگری از ویدئو، همیشه سخت بوده است؛ مخصوصاً برای استارتاپ­های نوپا که با مشکل سرمایه و تخصص مواجه هستند؛ به دلیل وجود این مشکلات، اکثر اوقات بنیانگذار استارتاپ به­‌جای ویدئو، به یک ارائه ساده بسنده می ­کند که در نهایت نتیجۀ کار با اهداف مورد انتظار همخوانی نخواهد داشت.

ویدئو ابزاری است که می ­­توان به کمک آن توجه بسیار بیشتری را نسبت به متن، تصویر یا ارائه شفاهی جلب کرد؛ همچنین تأثیرگذاری ویدئو به مراتب بیشتر بوده و اهمیت آن از لحاظ تبلیغاتی و دیگر موارد برای استارتاپ­ها پوشیده نیست.

PowToons ابزار کاربردی و جالبی است که امکان ساخت رایگان انواع ویدئوهای تبلیغاتی انیمیشنی با موضوعات مختلف را ارائه می‌­دهد.

نمونه ­های آماده‌­ای از ویدئوها با موضوعات مختلف در بخش کتابخانه این وبسایت قرار داده شده و بدون داشتن مهارت خاصی می‌‎­توان در عرض چند دقیقه با drag & drop ویدئوی تبلیغاتی مورد نظر خود را تهیه نمود.

ویدئوهای تبلیغاتی

نمونه‌­های موجود در دسته‌­بندی­­‌های مارکتینگ، IT، HR، آموزش و گزارشات قرار گرفته ­اند؛ این دسته ­ها هرکدام یکی از بخشهای استارتاپ هستند که نمونه­‌های داخل آن براساس هدف و کاربرد آن بخش ساخته شده است. البته برای استفاده شخصی، کاری و آموزشی هم نمونه ویدئوهای زیادی در وبسایت PowToons قرار داده شده است.

برای شروع کار و ساخت ویدئو، سه راه وجود دارد:

  • گزینه اول: برای کسانی است که می­‌خواهند تمام اجزاء ویدئو را خودشان انتخاب کنند.
  • گزینه دوم: اسلایدها و چهارچوب­های آماده و از پیش تعیین شده وجود دارد که با ویرایش آن می‌­توان ویدئوی تبلیغاتی موردنظر را ساخت.
  • گزینه سوم: در این گزینه یک ویدئو یا Powtoon تقریباً کامل وجود دارد و فقط لازم است موضوع آن انتخاب و کمی ویرایش شده تا در نهایت یک ویدئوی تبلیغاتی کامل ساخته شود.

تمام مراحل کار از ساخت اکانت تا انتشار ویدئوی ساخته ­شده، در بخش توضیحات با جزئیات تمام شرح داده­ شده است. همچنین در Powtoon امکانات مختلفی مانند ادیتور (HTML(Alpha که با استفاده از کدهای Html5 تجربۀ کاربری بهتری را برای ویدئومارکتینگ ایجاد می‌­کند و پلن­های تیمی برای تیم­های استارتاپی وجود دارد.

ویدئوهای تبلیغاتی

لازم به ذکر است که استفاده از Powtoon تنها برای افراد بالای 18 سال است و برای افراد زیر 18 سال فقط قسمت ساخت ویدئو با موضوع آموزشی (Classroom) فعال است.

در زیر می توانید نمونه ای از ویدئوهای تبلیغاتی ساخته شده با این پلتفرم آنلاین را مشاهده نمایید: