بسیاری از صاحبان کسب‌وکارها نسبت به اهمیت خلق محتوای دست اول و جدید برای وب‌سایت‌شان آگاه هستند و از این کار، بهبود فروش و خدمات‌رسانی به مشتریان و افزایش آگاهی در مورد برندشان را دنبال می‌کنند. اما همه صاحبان این کسب‌وکارها اطلاع ندارند که برای خلق محتوا به یک راهبرد سنجیده و سازمان‌یافته نیاز است.

قبل از صرف زمان ارزشمند و پول زیاد برای خلق محتوا، ابتدا باید موارد متعددی را سنجید که برخی از آنها عبارت است از: مخاطبان، نحوه دسترسی، اهداف، زمان‌بندی و ارائه. در این مقاله پنج گام اساسی و ضروری را آورده‌ایم که با طی آنها می‌توانید مطمئن شوید، محتوای جدید به گونه‌ای سازمان‌یافته در زمان درست به دست مخاطبان درست می‌رسد تا از این طریق بتوانید اثربخشی اقدامات خود را حداکثر و اهدافتان را محقق کنید.

تولید محتوا

1) هدفتان را تعریف کنید.
بازاریابی محتوا می‌تواند بازگشت سرمایه بالایی داشته باشد؛ اما برای اینکه اتفاق بیفتد باید برایش زمان کافی صرف کنید. برای اینکه از زمان به درستی بهره ببرید، ضروری است هدف پایانی را از ابتدا در ذهن داشته باشید. قبل از شروع، هدفی را که از بازاریابی محتوا دنبال می‌کنید برای خودتان روشن کنید. اهدافی که به‌طور معمول از بازاریابی محتوا دنبال می‌شود عبارت است از:

• آگاهی‌بخشی در خصوص برند
• جذب مشتریان
• تبدیل بازدیدکنندگان به خریداران
• خدمات‌رسانی به مشتریان
• ترغیب مشتریان به خرید اضافی
• جذب مشترکان (افرادی که خبرنامه شما را دریافت می‌کنند)

بسته به سناریویی که تدارک دیده‌اید، هر یک از این اهداف می‌تواند برای شما مناسب باشند. شاید شما بخواهید آگاهی در مورد برندتان را افزایش دهید یا جایگاهتان را در نتایج به دست آمده از موتورهای جست‌وجوی وب بهبود ببخشید یا صرفا بخواهید مشتریان بیشتری را به محصولات خودتان جذب کنید. هدفتان هرچه هست از ابتدا روی آن متمرکز شوید و از این طریق شانس به مراتب بیشتری خواهید داشت تا محتوایی تولید کنید که چرخ کسب‌وکارتان را بچرخاند.

به علت طولانی بودن مطلب، در صورتی که مایل هستید ادامه مقاله را مطالعه کنید می توانید به راحتی روی گزینه زیر کلیک کنید تا فایل پی دی اف این مقاله برای شما دانلود شود:

[symple_button color=”blue” url=”http://bayanbox.ir/view/667017654501644686/%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D8%AD%D8%AA%D9%88%D8%A7.pdf” title=”” target=”blank” border_radius=””]Content Marketing[/symple_button]