24  مرداد 96 مصادف بود با سومین سه شنبه استارتاپی نبضی‌نو که در گروه تلگرام ما برگزار شد. این هفته به سراغ یک جوان استارتاپی از تبریز با نام قادر صادقی رفتیم که به کمک دوستان خود، اولین پتلفرم گفت و گو و پشتیبانی آنلاین با مشتریان را در ایران راه‌‌اندازی کردند.

پلتفرم رایچت که اخیراً مورد توجه رسانه‌ها هم قرار گرفت موضوع صحبت این سه شنبه ما بود. طبق روال همیشه، سوالات متنی از مهمان برنامه پرسیده می‌شد و به صورت فایل صوتی پاسخ می‌دادند.

کاوه:

با سلام و عرض وقت بخیر خدمت همه دوستان و همچنین دوست گرامی جناب آقای قادر صادقی عزیز.

قادر جان خیلی ممنون از اینکه دعوت ما رو پذیرفتی.لطف کنید خودتون رو برای دوستان معرفی کنید.

قادر:

کاوه:

پس جدای از استارت آپ خودتون منتور و در حقیقت مشاور بقیه استارت‌آپ‌ها هم بودی، من سوال بعدیم رو بپرسم و بازگشت مجددی روی بحث منتورینگ شما خواهم داشت.قادر جان همونطوری که گفتی بعنوان کوفاوندر مجموعه رایچت در حال فعالیت هستی، هسته اولیه این استارت آپ ، توسط خودت پایه گزاری شد یا بقیه دوستان !؟

و اینکه تیمتون در حال حاضر متشکل از چه تعدادی از افراد هست و تخصص هر فرد رو هم توضیح بده.

قادر:

کاوه:

پس در حقیقت ایجاد و توسعه رایچت، در گام بعدی و با تکمیل ایده سیستم تیکتینگ و چت آفلاین بوده،ازت می خوام که بصورت کامل و جامع و البته به زبان ساده، توضیح بدی برامون که رایچت چی هست و دقیقا چه کاری انجام میده ( سیستم به چه شکلی هست )

و اینکه نمونه پلتفرم های مشابه خارجی و داخلی احتمالی اگر وجود داره ممنون میشیم که معرفی کنی. مزایای پلتفرم شما نسبت به اون ها چیه؟

قادر:

کاوه:

پس تا توجه به مسائل و مزایایی که ذکر کردی تا حد زیادی میشه گفت که نیاز کاربرهای ایرانی به پلتفرم های مشابه خارجی رفع شده . قادر جان اگر فرض رو بر ایده بومی سازی شده بزاریم که یکی از محتمل ترین ایده ها در سطح جریان های درون مرزی هست فکر می کنی بیشتر به کدوم یکی از سیستم های جهانی نزدیک هستید !؟

در حقیقت منظور من اینه که اگر بومی سازی کردید این کاوِر ، کاوِر کدوم یکی از پلتفرم های جهانی بوده و اینکه احتمالا چه ویژگی هایی رو در آینده به این سیستم اضافه خواهید کرد !؟

قادر:

کاوه:

اتفاقا در مورد لینک اپ شما در گوگل پلی و اپ استور هم سوال داشتم که پیشاپیش پاسخ دادی. بابت توضیحاتی که در مورد ویژگی های خدماتی خودتون دادی ممنونم. سوال دیگه ای که هست اینه که جدای از طرح های توسعه آتی که در موردشون صحبت کردی با توجه به اینکه با بحث میرایی در تکنولوژی ” تکست ” روبرو هستیم و خصوصا اینکه شرکت های مشابه ایرانی‌‎ای هستند که امکان ایجاد تماس صوتی رایگان تحت وب رو ارائه میدند آیا این فیچر هم در برنامه آتی تون هست یا خیر ؟

اگر پاسختون آری هست آیا برای بحث برندینگ شما ، با توجه به واژه ” چت ” در اسم استارت آپ شما ، مشکلی پیش خواهد آمد؟

قادر:

کاوه:

بله دقیقا متوجه فرمایش شما هستم. البته میرایی چت چیزیه که شاید حداقل نیاز به گذشت یک دهه دیگه داشته باشه ( هرچند تکنولوژی ها خیلی بیش از پیش و با سرعت بیشتری در حال توسعه و آپگرید هستند )

و همونطوری که گفتی از خصیصه های استارت آپ همین مشکلات و چالش های ابتدای راه هست و مطمئنا در آینده با توجه به فیدبک های دریافتی تون تغییراتی رو هم خواهید داشت ،

قادر جان ممنون از صداقتت و اینکه تلاش در پوشوندن یک مسئله نداشتی و اون رو در برنامه آینده خودتون به تصویر کشیدی با همه این صحبت ها جدای از بحث سرعت بالا، بدلیل لوکال سرویس بودن شما، با توجه به احتمال رفع تحریم ها ، ریسک توسعه استارت آپ تون رو ، در کنار شرکت های مطرح جهانی چگونه پیش بینی می کنی !؟

و در کل فکر می کنی که آیا درصورت رفع تحریم ها این توان و پتانسیل رو در تیم و شرکت خودتون برای رقابت با بازار جهانی می بینید یا خیر؟

قادر:

کاوه:

قادر جان با توجه به اختلالی که در رکورد و ارسال ویس هات داری ، حس می کنم که امشب در موقعیت خوبی به لحاظ تکنیکال نیستی! که جا داره مجددا ازت تشکر کنم که با توجه به این مشکل همچنان در کنار ما هستی و پاسخگوی سوالاتی

قادر:

کاوه:

بینهایت آرزوی موفقیت رو برات دارم و امیدوارم که هرچه زودتر در گستره جهانی شما رو ببینیم. منتظر شنیدن خبر های خوب از جانب شما هستیم.

قادر صادقی عزیز از ارائه خدماتتون به چند کشور بجز ایران صحبت کردی. برای دریافت هزینه خدماتتون دچار مشکل با توجه به محدودیت در تبادلات ارزی نشدید ؟ و اینکه راه حلتون برای این مسئله چی بود ؟

در حال حاضر از چه سروری برای پلتفرم رایچت استفاده می کنید ؟

قادر:

کاوه:

صحبت از کاربرها و افزایش تعداد اون ها شد.در حال حاضر چه تعداد کاربر فعال و ثابت در حال استفاده از رایچت هستند !؟

امکان این هست که آمار دقیقی از این تعداد به ما بدی؟جدای از کاربرهای معمولی آیا به سازمان ها و موسسه های خاص و مطرح ( و احیانا دولتی ) در حال ارائه خدمات هستید یا خیر !؟ درصورتی که لیست یا کاستومرگرافی از مشتریان خودتون دارید خوشحال میشیم برای ما ارسال کنی.

ضمن اینکه ازت درخواست دارم آدرس وبسایت رایچت / لینک اینستاگرام / گروه یا چنل تلگرام تون و هر درگاه دیگه ای که دارید رو بصورت تکست در زیر همین پست ارسال کنی تا دوستان بتونن دسترسی راحت تری داشته باشن.

قادر:

آدرس سایت :   https://raychat.io

کانال تلگرام  @raychat

آدرس پیج اینستا و اکانت توئیتر : raychat_io

کاوه:

نیم میلیون کاربر و هزار وبسایت

بسیار بسیار عالی، پس ما منتظر هستیم که کاستومرگراف شما رو در وبسایتتون ببینیم.

اگر لطف کنی زمانی که آپلود کردید لینک اون رو در این گروه برای اعضا به اشتراک بگزارید ممنون میشیم.

قادر بریم سر یکی از بحث برانگیز ترین مسائل در استارت آپ ها بحث سرمایه!

با چه میزان سرمایه ای کار خودتون رو شروع کردید !؟ این سرمایه بصورت تجمیعی ( سرمایه خود فاوندر و کوفاوندر ها ) بود یا جذب از بیرون تیم و احتمالا سرمایه گذارها؟

قادر:

کاوه:

یک اینکه برای شروع و راه اندازی پروژه تون ، با چه چالش هایی مواجه بودید !؟ به خصوص در بحث گرفتن مجوز های دولتی ، از جمله اینماد و امثالهم …

قادر:

کاوه:

دقیقا.تیم ! کابوس شبانه استارت آپ ها و ایده پردازها !

خوشحالیم که شما با این مشکل روبرو نبودید و اینکه تجربه قبلی شما راه و روند دریافت مجوزها رو سهولت بخشید. در رابطه با بخش دوم صحبتت، متاسفانه بیشتر ، خلاء یک سری از قانون ها احساس میشه تا اجرای قانون که امیدواریم که با روندی که این حوزه در پیش داره هرچه زودتر شاهد اصلاحات و الحاقاتی باشیم

قادرجان حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، آقای محمود واعظی و آقای بحری از غرفه رایچت در سالن الکام استارز و مدیر کل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات آذربایجان شرقی از غرفه “رایچت” در نمایشگاه الکامپ تهران فکر می کنی تا چه اندازه ای نشون دهنده درخشش رایچت بود !؟ و اینکه آیا مساعدتی رو در راستای توسعه استارت آپ شما داشتند یا خیر !؟

قادر:

کاوه:

بله دقیقا با شما موافق هستم. در حقیقت منظور من هم ، همین رویارویی مستقیم و گپ های رو در رو با بچه های استارت آپی کشور بود. اینکه از نزدیک ملاقاتی صورت بگیره و نیازی به مکاتبات اداری برای کوچک ترین سوالات و درخواست ها در فیلد خدمات جامع و عمومی ( نه صرفا مربوط به یک تیم یا پروژه ) نباشه ،

و همونطوری که گفتی بیشتر خوشحال خواهیم شد که مخالفت و جلوگیری ناخواسته از این جریان ها نباشه.

با توجه به این موضوع که فرمودی تخصص فعلی شما ، دیجیتال مارکتینگ هست و در عین حال منتور و مشاور برخی دیگر از استات آپ ها هستی چه استراتژی برای پیشبرد و تبلیغ و جذب کابر ، برای رایچت داشتی؟

قادر:

کاوه:

چه تعداد پکیج رو وبسایت شما ارائه میده؟ و اینکه چه تخفیف هایی رو برای مشتری ها در موارد خاص در نظر گرفتید !؟

قادر:

قادر صادقی

کد تخفیف: aratis

کاوه:

بسیار هم عالی.ممنون بابت ارسال پرایس گراف و اینکه از طرف اعضای گروه از شما تشکر می کنم ،

امیدواریم که بتونید تعامل خوبی رو داشته باشید و اعضای گرامی نبضی‌نو هم از تجربه کاربری خودشون به ما هم اطلاع رسانی کنند.

قادر جان سه سوال دیگه مونده  که تا اون لحظه خوشحال میشیم در کنارمون باشی.

در وویس های قبلی صحبتی مبنی بر هوشمند بودن سیستم رایچت در بحث مانیتورینگ رفتار کاربر داشتی و اینکه بر اساس رفتار کاربر  به اون ها پیشنهادهای هوشمندانه ای میدین. توضیح مختصری در این باره به ما بده و اینکه آیا تفاوت یا تشابهی با سیستم ریکامندر داره یا خیر !؟

قادر:

کاوه:

این بخش رو باید بیشتر بررسی کنیم ( من و بقیه کاربرها ) و باز اگر سوالی بود ازت بپرسم.

قادر در قسمتی از وبسایت شما صحبتی مبنی بر ” پیام های رمزنگاری شده” تمامی پیام های ارسالی و دریافتی از طریق ابزارک و یا اپلیکیشن تحت وب رایچت کاملا بصورت رمزنگاری شده هستند ” داشتید ،

در این خصوص توضیح مختصری بدین و اینکه چه تمهیداتی برای تضمین اعتبار و امنیت اطلاعات ثبت شده کاربرها در رایچت دارید. با نظر به اینکه این سیستم بستر مستعدی برای انبوهی از اطلاعات و صحبت های کاربران هست.

قادر:

کاوه:

بسیار هم عالی. ما رو در جریان آپدیت های آتی تون بزار . قبل از اینکه سوال آخر ، که سوالی هست که انتهای همه مصاحبه ها از همه میهمان ها می پرسم از شما پرسیده بشه. یک مطلب رو خودمانی بگم!

وبسایت خوب و زیبایی دارید . تبریک میگم

قادر جان نظر شما در مورد جایگاه فعلی ایران در دنیای استارت آپ ها و تکنولوژی های نوین چی هست !؟

و با توجه به اینکه گفتی منتور و مشاور در استارت آپ ها هستی چه قوائد و پیشنهاداتی رو برای توسعه اکوسیستم جاری استارت آپ کشور ایران ، همگام با جریان های جهانی داری !؟

قادر:

کاوه:

بسیار ممنون از شما جناب قادر صادقی عزیز و اینکه اطلاعات و دانش خودت رو با ما به اشتراک گذاشتی.

و همچنین ممنون از اینکه در مورد پروژه خودتون اطلاعات و راهنمایی های لازم رو در اختیار دوستان قرار دادی.

برای شما و تیم خوبتون آرزوی موفقیت و بهروزی دارم

ما رو در جریان خبر های خوب بزار!

قادر: