اجرای صحیح استراتژی فروش زودهنگام می‌تواند شروع عالی یک استارتاپ را سبب شود. اما اجرای اشتباه آن نیز موجب هدر دادن وقت و هزینه خواهد شد.

صاحبان کسب و کارهای نوپا، باید به‌گونه‌ای عمل کنند که کسب و کارشان می‌طلبد؛ اما این که فردی در نکات ظریف مارکتینگ و استراتژی فروش زودهنگام خبره شود مسیری دشوار را پیش رو خواهد داشت.

لذا در ادامه با مطالعۀ دو نکته زیر می‌توان در این زمینه اطلاعات  مهارت بیشتری به دست آورد:

در استراتژی فروش زودهنگام مزیت را بفروشید

اینکه چگونه خودتان را بازاریابی و عرضه می‌کنید به چگونگی نمایش تفاوت‌هایتان باز می گردد. سه راه برای انجام این کار وجود دارد:

  • قیمت : بیشتر از رقابت، تمرکزتان روی قیمت‌گذاری صحیح باشد
  • کیفیت : نشان دهید که شما بهتر هستید
  • ارزش : نشان دهید که ارزش بهتر و بیشتری ایجاد می‌کنید

اینکه چگونه محصولتان را می‌فروشید، متفاوت از این است که چگونه محصول را بازاریابی و عرضه می‌کنید. می‌توان به مشتری گفت که محصول یا سرویس، ارزانتر و مؤثرتر از محصول یا سرویس رقیب است؛ اما این حرف، ارزش محصول و میزان تأثیر آن در بهتر کردن زندگی مشتری را به مخاطب نمی‌رساند.

فروش دربارۀ مزیت است اما مقایسه کردن با رقیب، فقط امکانات محصول را برجسته تر نشان می‌دهد. در نتیجه این مزیت است که به فروش ختم خواهد شد.

استراتژی فروش زودهنگام

قبل از عرضه محصول، آن را بازاریابی کنید

بعضی از صاحبان استارتاپ‌ها قبل از اینکه هرگونه اقدام بازاریابی یا اطلاع‌رسانی انجام دهند، منتظر می‌شوند تا محصولشان کامل شود؛ اما این تصمیمی اشتباه و پرهزینه خواهد بود.

آنها می‌خواهند فروش اینترنتی محصول خود را هم‌زمان با آماده شدن آن انجام دهند؛ اما اگر هیچکس از آن خبر نداشته باشد در نتیجه تقاضا برای محصول صفر خواهد بود!

این امر تا زمانی ادامه خواهد داشت که استارتاپ، فعالیت‌های تبلیغات و بازاریابی خود را آغاز کرده و فرآیند جذب مشتریان بالقوه را آغاز کند.

بهترین راه این است که کمپین دیجیتال مارکتینگ اطلاع‌رسانی قبل از عرضه رسمی محصول آغاز شود؛ حتی در مقیاسی کوچک. با این روش، مشتریان بالقوه از این موضوع آگاه شده و می‌توان مزیت را قبل از آماده شدن محصول فروخت. در نهایت وقتی محصول آماده شد، مشتری هم برای تقاضای آن آماده خواهد بود.