بامیلو استاد بازیهای روانی و وسوسه انگیز است! کمپینهای بازاریابی اینترنتی بامیلو را می توان در چهار اصل روانشناسی کاربر، خلاقیت، گیمیفیکیشن(بازی سازی) و کنش گری کاربر خلاصه کرد. گرچه همه ما ممکن است صرف سرمایه های کلان بامیلو در بمباران تبلیغاتی سال اول فعالیتش را عامل اصلی موفقیت این برند بدانیم اما نباید فراموش کنیم که بامیلو، دریچه جدیدی را در بازارابی دیجیتال ایران گشوده که هنوز هیچ وبسایتی نتوانسته آن دریچه را برای خود اجرا کند.

زمانی که تمام فروشگاه های اینترنتی ایرانی کمپینهای خود را به جشنواره های تخفیف(فروش ویژه) و مسابقات اینستاگرامی محدود می کردند بامیلو با برگزاری کمپینهای چالشی،رقابتی،خلاقانه و بازیگونه توانست حس تعلق و تلقی مثبتی به برند خود در کاربرانش ایجاد نماید. کمپینهایی نظیر هفته رمزآلود، دروغ سیزده و چالش بهترین قیمت تنها گوشه ای از رویکرد ممتاز بامیلو در عرصه بازاریابی دیجیتال می باشد که در نبضی‌نو به آن پرداخته شده است. بازاریابی اینترنتی بامیلو را می توان حاصل نگاه متفاوت تیمی خبره درنظر گرفت که با چشم اندازهای بلندمدت و ورای تمام محدودیتها، به زیبایی ایده پردازی می کنند و همین امر سبب شده در دو سال، به بزرگترین کسب و کار اینترنتی نوظهور ایران تبدیل شوند.

در کتاب ” کارآفرینی در کسب و کارهای اینترنتی ” بیان شده که در فروشگاه اینترنتی خود مسابقه برگزار کنید. به عنوان مثال از کاربران خود بخواهید سوژه ای مشخص را در محصولات شما پیدا کنند.سالها پیش چنین ایده ای را روی فروشگاه اینترنتی گمنام و بسیار کم بازدید خودم اجرا کردم و در عین ناباوری شاهد تعداد انبوهی از  ایمیلهای دریافتی مسابقه از سوی کاربران بودم! اکنون بامیلو در سطحی گسترده تر و حرفه ای تر این مسابقه را در فروشگاه اینترنتی خود برگزار کرده است.

مسابقه گنج ” از شما می خواهد در صفحات محصولات سایت بنرهای کد تخفیف را پیدا کرده، آن را به نام خود ثبت کرده و سپس خرید سالمی با آن کد انجام دهید. در نهایت هم کاربر پرامتیاز با کلاس جهانی به جزیره گنج پرواز می کند!

مشاهده صفحه فرود راهنمای مسابقه:  عکس تمام صفحه

مشاهده صفحه ثبت کد تخفیف : عکس تمام صفحه

بازاریابی اینترنتی بامیلو

بدون شک، لزوم خرید سالم با کد تخفیف سبب افزایش فروش بامیلو خواهد شد؛ اما این کمپین به جز این نتیجه، منافع دیگری نیز برای بامیلو به ارمغان خواهد داشت که مطمئنم این منافع برای بامیلو اهمیت بیشتری دارد:

  • افزایش رتبه های آماری سایت نظیر مرور صفحات و زمان سپری شده روی سایت
  • افزایش آشنایی کاربران با تنوع کالایی بامیلو
  • افزایش محبوبیت بامیلو برای کاربرانی که اهل رقابت،چالش و بازی هستند
  • افزایش وفاداری به بامیلو به علت برگزاری مسابقات و برنامه های سرگرم کننده و جذاب(توجه به کاربر)
  • ایجاد ذهنیت برتر بودن بامیلو نسبت به دیجی کالا به علت این تفاوتهای محسوس و جذاب
  • افزایش نفوذ برند بامیلو به علت تحریک ذهنی مستمر مخاطب با برگزاری کمپینهای چالشی بامیلو

بازاریابی اینترنتی بامیلو

بازاریابی اینترنتی بامیلو را می توان الگویی در سطح کلاس جهانی دیجیتال مارکتینگ در فضای رقابتی در نظر گرفت. بامیلو نمونه کوچکی از ورود رقبای بین المللی در عرصه تجارت الکترونیک ایران می باشد. همانطور که بامیلو توانست زنگ خطر دیجی کالا را به صدا در بیاورد و سهم بازار بسیاری از فروشگاه های اینترنتی باسابقه را از آن خود کند می توان نتیجه گرفت که تکرار بامیلوهای بین المللی در ایران می تواند چراغ بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی در ایران را خاموش کند. با این نتیجه گیری موافقید؟!