برای داشتن محتوای دیجیتالی مناسب و هدفمندتر برای اتصال به کانالهای تجاری، تیم کارشناسان ما نکاتی را برای سال آینده مطرح کردند. در ادامه، از زبان مدیران مطرح بین المللی در مورد روندهای محتوای دیجیتالی در سال 2015 آشنا می شویم.

[quote]

محتوا ها هدفمندتر و شخصی تر خواهند شد.

[/quote]

Michael Brenner مدیر استراتژی NewsCred

در 2015 ،ما سرانجام متوجه شدیم که محتوا یک دارایی استراتژیک در سازمان است.محتوای دیجیتالی و داده ها  از اجزای مهم در جریان، در شبکه های اجتماعی،وب و تلفن های همراه هستند. بنابراین محتوا هدفمندتر و شخصی تر خواهد شد.بازاریابی محتوایی با تخصیص بودجه و در مواردی با اختیار اعمال برنامه های محتوای استراتژیک در اولویت قرار خواهد گرفت .

مدیران بازاریابی محتوایی، القای فرهنگی را که بر مصرف کننده متمرکز شده است  آغاز می کنند.بودجه ها از ترفیع پرداخت به محتوای مبتنی بر برندی منتقل میشود که مخاطبان واقعا میخواهند مصرف کنند.شرکتهای بازاریابی از چهارچوبهایی که بر پایه مسیرها  یا مالکیت وظیفه ای شکل گرفته است دور می شوند.برندینگ،تبلیغات،روابط عمومی و ایجاد تقاضا همه در سه واژه خلاصه می شوند:داده،تکنولوژی و محتوا.

و هنگامی که ویدئو و محتوای بصری در حال غلبه بر چشم انداز مصرف کننده هستند برندها بیشتر بر سرگرم و آگاه کردن مشتریانشان از طریق داستان گویی بصری مشغول هستند.

[quote]

بازاریابان ارتباط عمیقتری با مشتریان برقرار می کنند

[/quote]

Alex cheesman مدیر برند و دفاتر نمایندگی،outbrain انگلیس و ایرلند

سال آینده بازاریابان نگاه کلی نگرتری به مشتریانشان خواهند داشت و از نرم افزارهای شرکتی کاملتری استفاده خواهند کرد که به اطلاعات ذخیره شده متصل خواهد شد و برای مشتریانشان تجربه ای بی نظیر را رقم خواهند زد.با داده های بهتر و بینش بیشتر ،بازاریابان  بودجه ها را از بازاریابی تبادلی به استراتژی بازاریابی محتوایی بلندمدت تر منتقل می کنند.(ایجاد ارتباطی عمیق تر پیش و پس از فروش)

[quote]

نشردهندگان شروع به ترفیع پلتفرم های برنامه ای جهت دستیابی به بازگشت سرمایه معنادار می کنند

[/quote]

باب لرد،مدیر اجرایی،پلتفرم های AOL

پلتفرم های برنامه ای چیزی بیشتر از اتوماسیون فعالیت ها و جریان کار را به نشر دهندگان پیشنهاد می دهند.در حالی که کارایی فرآیند خط تولید با اتوماسیون از منظر صرفه جویی در هزینه ها ارزشمند است،داده های مبتنی بر برنامه،نشردهندگان را قادر می سازند تا بازگشت موجودی مطلوب را به دست آورند.

با افزایش هدفگذاری های حرفه ای،پوشش دادن فرکانس ها و امنیت برند، برای تعیین و بخش بندی دقیق مخاطبان کلیدی ،نشردهندگان قادر خواهند بود برندهای باارزش را جلب کنند.

با استفاده از بخش فروش،تکنولوژِ های نرم افزاری از یک یاری دهنده برای صرفه جویی و کارایی، به یک وسیله غالب برای دستیابی به تاثیرات بیشتر تبدیل می شوند.نشردهندگان هوشمند، تکنیکهایی مانند افزایش مخاطبان و هدفگذاری مجدد را جهت تقویت پیشنهادهای خود به کار می گیرند.در انتها نشردهندگانی که بهترین برنامه،اجرا، تحلیل و گزارش را دارند(از نظر مخاطبان،صفحات ،فرمت ها و نوع محتوا) بیشترین بازگشت سرمایه را مشاهده می کنند.

[quote]

بازاریابی محتوایی روند رو به رشدی خواهد  داشت

[/quote]

کارن وبر-مدیر بازاریابی آکسون

بازاریابی محتوایی با تولید محتوای دیجیتالی در حال بلوغ است و بازاریابان نیاز به بازی خود را برای ماندن و ادامه دادن انتخاب کنند.

اغلب بازاریابان تصور می کنند که در محتوا کارا نیستند و تعجبی ندارد که تنها 38 درصد بر یک استراتژی مستند متمرکز هستند.و در مورد بقیه به نظر میرسد که  در حال ادامه دادن و شکست خوردن در این فرآیند هستند.

در 2015 اگر می خواهد از بی نظمی به دور باشد محتوای استراتژیک مورد نیاز است.بازاریابان نیاز دارند شخصیت مخاطبان را بشناسند و در باره ارزشی که در قالب محتوای باکیفیت و مرتبط  منتقل می کنند،صادق باشند.

تکنولوژی به انتقال اطلاعات کمک می کند فارغ از این که این انتقال از طریق اتوماسیون، بازاریابی، مدیریت محتوای حرفه ای و یا غیره باشد،تکنولوژی بازاریابی پتانسیل بالایی برای بازاریابی محتوایی دارد.انتظار می رود که برخی  از راه حل های ترکیبی در 2015 به بازاریابان جهت دستیابی به کارکردی متفاوت ،بدون خرید یا عضویت در چندین پلتفرم کمک کند.

[quote]

تجارت ها به کانالهای تجاریشان ملحق می شوند

[/quote]

جان ویلکس،استراتژیست محتوا و مشاور

در انتهای 2013 ،بازاریابان دیجیتالی صحبت درباره ائتلافی را که باعث موثرتر شدن آنچه که انجام می دادند  شروع کردند.اگر چه تنها برخی شروع به حرکت به سمت این مسیر کردند ولی به نظر میرسد که این حرکت هنوز کامل نشده است.  در 2015 پیش بینی شد موفقیت واقعی برندهایی را شاهد باشیم که به تعامل با بخش های مختلف ارتباطات دیجیتالی درون سازمانی و یا نمایندگی ها تکیه دارند.

در حقیقت یک قدم جلوتر رفته و بخش های سازمانی محتوایی  را (گروه هایی کوچک که از هر بخش، مانند استراتژی،تولید و پخش نماینده ای دارد ) به عنوان پدیده ای عمومی پیشنهاد می دهم. اغلب،یک نفر ایده ای در مورد آنچه که دیگران انجام می دهند ندارد و امیدوارم که این مورد را دیگر شاهد نباشیم.تا مدتی پیش با HAVAS کار می کردم که یک مدل اتاق خبر را طبق این اصول اجرا می کردند.امیدوارم که چیزی فراتر از این را در آینده شاهد باشیم.

منبع : theguardian

انتخاب مقاله : احسان خواجوی

ترجمه : مسعود احسانی-کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی