۳)شکل فوق، مدلی عمومی برای فرایندهای تجارت الکترونیک ودولت الکترونیک در شبکه های اجتماعی را نشان می دهد.

Pm: پارامترهای استفاده شده در هر پیام یا توییت را نشان می دهد

PU: پارامتری که لیست کاربران فعال تر را نشان می دهد.

تجارت الکترونیک

۴)به دست آوردن پارامترها:

شکل فوق مقیاس نرم افزاری مدل عمومی(مدل قبلی) رانشان می دهد، در واقع این مدل مراحلی عمومی برای استفاده از یک نرم افزار رانشان می دهد.

در مستطیل اول پارامترها  در قالبی جدید به داده ها تبدیل می شوند، وسپس همین داده ها مدل نرم افزاری مارا شکل می دهند.

۴.۱)طبقه بندی پارامترهای مجازی در پیام ها

۴.۲.۱)معماری

جدول ۳ معماری مدل نرم افزاری را نشان می دهد، این معماری با استفاده از تاریخچه پیام های گذشته می تواند پارامترهای مجازی پیام ها را تعیین کند.

تجارت الکترونیک

۴.۳)شکل بالا نشان می دهد، که چگونه پیام کاربران، مثبت یا منفی ارزیابی می شود، در واقع پیام های کاربران را از نظر محتوا ارزیابی می کند، توجه داشته باشید که در مراحل اولیه تشخیص طبقه بندی پیام ها اسان تر است،‌اما با زیاد ترشدن پیام ها، یک سری از آن ها با هم دیگر ارتباط پیدا میکنند که ما باید تشخیص دهیم.

۴.۴) تعیین گروه های تارگت شده کاربران

در این حالت ما قصد داریم کاربرانی را شناسایی کنیم که تاثیر زیادی بر نظرات دیگر کاربران در شبکه اجتماعی می گذارند، توجه داشته باشید که متریک های این مدل دقیقا لیدرها را مشخص نمی کند،‌بلکه با استفاده از گراف های شبکه اجتماعی یک سری پیام های خاص را شناسایی می کند.

تجارت الکترونیک

۴.۵) تعیین لیست کاربران فعال

اگر قرار است برای تجارت الکترونیک خود تبلیغات دیجیتال انجام دهیم،‌بهتر است این پیام های تبلیغاتی را برای این گونه افراد بفرستیم، یعنی افرادی که حضوری موثر تر وفعال تر در شبکه های اجتماعی دارند. به دو دلیل نباید برای هم افراد از تبلیغات انلاین استفاده کنیم:

۱)اسپم شدن تبلیغ آنلاین

۲)تاثیر بد روی کاربر مربوطه، و در نتیجه اثر عکس به جای اثر مطلوب

مطالعه موردی:

در این مطالعه موردی ما بررسی کرده ایم که چرا کاربران تویتر قانون acta  را پذیرفته اند، نتایجی که به دست آمده نشان می دهد ۳۱ درصد پیام ها شامل پیام های منفی بوده اند/و و بیشترین بحث ها حول این موضوع در اروپا مربوط به کشورهای، فرانسه،‌المان .ایرلند بوده است.

5-نتایج:

در این مطالعه هدف ما ایجاد مدل های تجارت الکترونیک بر پایه دولت الکترونیک بوده است، یعنی این که ما تجارت الکترونیکی مان را کاملا الکترونیکی و بر پایه دولت الکترونیک سازماندهی کنیم.

 از آنجایی که تبلیغات یکی از عوامل مهم موفقیت هر کسب وکاری است، در این مقاله تبلیغات تارگت شده و هدفمند مورد بررسی قرار گرفته، و بدین منظور با ارائه مدلی کاربران فعال در شبکه های اجتماعی را شناسایی کرده تا بتواند تبلیغات موثرتری داشته باشد، برای شناسایی کاربران موثر در شبکه های اجتماعی دو متغیر مهم باید در نظر گرفته شود:

پیام های کاربران در شبکه اجتماعی و محتوای آنها

لیست کاربران فعال و تاثیر گذار در شبکه های اجتماعی

با این دو متغیر شما می توانید یک سری کاربر مهم تر را شناسایی نمایید تا تبلیغات موثرتری داشته باشید.